A coaching egy olyan fejlesztési és problémamegoldó eszköz, amely a közelmúltban vált elterjedtté és az esélyegyenlőség biztosítása, a sokszínű szervezetek fejlesztése során is jól alkalmazható. Egyéni és csoportszinten is alkalmazható, sajátossága, hogy mindig új és mindig más – az egyén vagy csoport speciális problémájának megfelelően. Számos módszere és eszköze van, ezek kiválasztása is az egyedi helyzettől függ. Jellemzői a nyitottság, a rugalmasság és az empátia, alapvető eszközei a jó kérdezéstechnika és az aktív figyelem.
A “diversity” coaching során abban kívánjuk támogatni a vezetőket, hogy munkájukban hatékonyabban felismerjék a sokszínűségi témákhoz kapcsolódó problémákat, azonosítsák céljaikat és kialakítsák a célok eléréséhez vezető legmegfelelőbb utat. A coaching tükröt tart a vezető elé, amelyben az kívülről szemlélheti magát és ezáltal nagyobb rálátással tekinthet a problémáira és képességeire, illetve indulhat el a változás irányában. A coach nem tanít, nem nyújt tanácsot vagy terápiát, hanem egyengeti az egyén számára a tanulás, a változás és a fejlődés útját és közben segít felodani a belső feszülségeket.