Az elmúlt évek hatalmas változásokat hoztak a munkaerőpiacon. Korábban a munkavállalók versenyeztek a munkaadókért, mára fordult a kocka, már a munkaadók vívnak csatát a tehetséges, képzett munkavállalókért. A cégek márkává, a betöltendő pozíciók eladandó termékké váltak. A munkaadói márka akkor is jelen van, – és hatással van adott cég munkaerő vonzó és megtartó hatására – ha nincs tudatos építkezés mögötte, ha nem fektet adott cég abba energiát, hogy megkülönböztesse munkaadóként magát versenytársaitól.
Kiemelten fontossá vált, hogy a cégekről, mint munkáltatókról, mit gondolnak a munkaerőpiacon, milyen élmény kapcsolódik, egy-egy foglalkoztatóhoz, vagy éppen, milyen szinten áll a szervezeti boldogság. Véleményünk szerint, mindehhez nagy mértékben hozzájárul a munkahelyi esélyegyenlőség, szervezeti sokféleség fejlettségi szintje, ebből a megfontolásból alakítottuk ki képzésekből és tanácsadási tevékenységből álló, “diversity” fókuszú Employer Branding fejlesztést célzó, szolgáltatási palettánkat.
A munkáltatói márka alapvetően minden olyan speciális értéket és ajánlatot magába foglal, melyet a cég, mint munkaadó közvetít, ígér a meglévő – és jövőbeli munkavállalói felé. A munkáltatói márkaépítésben a HR, marketing és kommunikációs területek együttműködésére van szükség, és alapvető fontosságú a vezetés, cégtulajdonosok stratégiai támogatása.
A munkáltatói márka (brand) hatékony kommunikációja segít a cégeknek kedvező képet kialakítani saját magukról, bevonzani, motiválni, elkötelezetté tenni és megtartani a számukra fontos munkavállalókat, amely erősiti a piaci pozíciójukat is.
Milyen együttműködést kínálunk?
A munkáltatói márkaépítés során, tanácsadóként a cég üzleti és HR stratégiáját/céljait kiindulópontként vesszük figyelembe, ezekkel, és a belső és külső márkakutatásokkal összhangban tervezzük meg a stratégiát, a munkavállalói életutakat támogató programokat és a kommunikációs akciókat.
A fejlesztési folyamat végrehajtásánál a közös munkára, az együtt gondolkodásra alapozunk. A cégvezetés és a munkatársak sikeres bevonásával készítjük elő a jól működő munkáltatói márkastratégiát.