Részletek az Autonómia Alapítvány Sokszínű, befogadó munkahelyek romáknak és másoknak c. kiadványából
“A roma népesség nagyon sokféle, ugyanakkor a legtöbb roma szembesült hátrányokkal és megkülönböztetésekkel élete során. A roma munkatársak integrációja többoldalú folyamat, amelyben a vállalatnak, a munkatársaknak és az új belépőknek is fontos szerepük van. Szélesebb ügyfélkör számára szolgáltatást nyújtó cégeknél (pl.: kiskereskedelmi láncok, energiaszolgáltatók) a roma ügyfelek, vásárlók valóban szívesebben fordulnak a szintén roma eladóhoz, ügyfélszolgálati munkatárshoz, mint a többségi kollégákhoz. Még ha a sokszínűség és az új csoportok elérése, bevonása HR-es oldalról prioritás is a cég számára, mindenképpen számolnunk kell azokkal a vélekedésekkel, félelmekkel, amelyek a menedzserek, helyi csoportvezetők, munkatársak, vagy akár a felsővezetés részéről is érkezhetnek a romák foglalkoztatása kapcsán. Általában elmondható, hogy a roma munkatársak foglalkoztatása többletmunkát igényel. Azok a cégek azonban, amelyek egyre nagyobb számban vesznek fel romákat, azt jelzik vissza, hogy megéri ezt a többletmunkát belefektetni a folyamatba. “